LEGO "Шість цеглинок"

 

Методика «Шість цеглинок». Технологія навчання

  

Мета: ознайомити батьків майбутніх першокласників з  різноманітністю методів та форм роботи з LEGO; сприяти розвитку вміння практично застосовувати безмежний світ цеглинок LEGO; створити умови для розвитку творчих здібностей під час навчання «по – новому».

Завдання:

ü створювати умови для ефективної роботи та співпраці з батькам;

ü знайомити батьків з різними прийомами роботи за технологією;

ü сприяти розвитку творчого підходу у роботі з дітьми;

ü підвищувати рівень компетентності  батьків у питаннях роботи НУШ;

Обладнання.

ü Презентація;

ü набори цеглинок;

ü ручки, олівці, папір;

ü  набір «Lego Play Box».

 

Хід заняття

І. Вступна частина.

1.       Привітання батьків та знайомство. Коло вітання.

       Утворюємо коло. Всі учасники обирають по одній цеглинці будь-якого
кольору, який відповідає настрою батьків.

-         Поясніть чому ви обрали саме цей колір цеглинки?

Руханка «Конвеєр настрою». 

А тепер обміняємось своїм настроєм з сусідом.

- Витягніть вперед праву руку – кладемо на долоню цеглинку.
На «раз»- правою рукою беремо цеглинку, на «два»-передаємо сусідові зліва (за годинниковою стрілкою).

Вірш

Кладу на праву руку

Сьогодні не зіб’юсь

Долонькою накрию,

І з другом поділюсь.

 Рухи мають виконуватися злагоджено і одночасно усіма учасниками. Спочатку рахунок ведемо у повільному темпі, потім у швидшому темпі.

Проблемне питання.

Як ви гадаєте, якою буде сьогодні наша зустріч?

З         загадкова,…

У        успішна, …

С        сенсаційна, …

Т        творча,...

Р        розумна,

І         інформаційна, …

Ч        чудова,

ІІ. Основна частина.

 Ознайомлення з технологією « Шість цеглинок»

1.       Теоретична частина (розповідь вчителя з використанням презентації «Гра по-новому, навчання по-іншому в освітньому просторі НУШ». Режим доступу:

https://drive.google.com/file/d/1gHOdKrMR7r5JhkTXjZ4YaekBoEqARxPK/view?usp=sharing

ЛЕГО – одна з відомих і поширених на сьогодні педагогічних систем, що використовує  моделі реального світу і предметно-ігрове середовище навчання та розвитку дитини. Основним принципом навчання є принцип «Навчання через дію» — діти отримують знання в процесі побудови та дослідження моделей з конструктора (слайд 1).

 Компанія LEGO Group з перекладу данської мови « leg» і «godt» означає «грати добре» або «захоплююча гра» (слайд 2).

-Тож чому ЛЕГО? (проблемне запитання)

- Основним видом діяльності молодших школярів є гра. Робота з конструктором ЛЕГО дозволяє учням у формі пізнавальної гри дізнатися багато важливих ідей і розвинути необхідні в подальшому житті навички (слайд 3).

Відомо, що мислення дитини відрізняється від дорослого. В дитинстві переважає предметно-дійове мислення — завдання здійснюється шляхом реального маніпулювання предметами, випробуванням властивостей об’єктів. Потім у дитини розвивається наочно-образне мислення пов’язане з оперуванням образами, коли людина, вирішуючи завдання, аналізує, порівнює, узагальнює різні образи, уявлення про явища і предмети. Пізнаючи об’єкт, дитині зовсім не обов’язково торкатися його руками, але їй необхідно чітко сприймати і наочно уявляти цей об’єкт. Конструктор ЛЕГО допомагає розвивати саме ці типи мислення.

Основні переваги конструктора ЛЕГО: (слайд 4)

·     Багатофункціональність.

·     Сучасні технічні та естетичні характеристики.

·     Використання ЛЕГО в різних навчальних та виховних цілях.

·     Великий діапазон можливостей.

Особливості конструктора ЛЕГО - дозволяє  дітям втілити найрізноманітніші проекти, працюючи за своїм задумом і в своєму темпі, самостійно вирішуючи поставлену задачу, бачити продукт своєї діяльності, змінювати і вдосконалювати.

Історична довідка

Історія ЛЕГО почалася в Данії, місто Біллунд (слайд 5).

Засновник  компанії ЛЕГО – підприємець Оле Кірк Крістіансен (слайд 6).

Одного разу тесля зробив для свого сина звичайну дерев’яну іграшку (слайд 7).

Це була качка.

Спробуйте за допомогою цеглинок зробити качку.

-         Покажіть свої качки, подивіться які вони різні.  Конструктор Лего  дозволяє кожній дитині проявляти творчість, креативність.

 Поклавши початок сімейного бізнесу в 1932 році, дідусь теперішнього Глави LEGO Group не думав, що дитячі забави будуть приносити його нащадкам величезні доходи. Спочатку компанія робила дерев’яні іграшки, прасувальні дошки. Бренд LEGO є сьогодні найвідомішим у світі іграшок.

За допомогою конструктора  ЛЕГО вирішуються завдання освітньої діяльності початкової школи за наступними напрямками:

Ø Розвиток дрібної моторики рук, який стимулює в майбутньому загально мовленнєвий розвиток і розумові здібності (слайд 8).

Ø Навчання правильному і швидкому орієнтуванню в просторі ( слайд 9).

Ø Ознайомлення з математичними поняттями, розв’язування математичних та логічних задач (слайд 10).

Ø Розширення уявлень про навколишній світ, архітектуру, транспорт, ландшафт (слайд 11).

Ø Розвиток уваги, пам’яті, творчого мислення (слайд 12).

Ø Формування навички діалогічного мовлення, розширення словникового запасу (слайд 13).

Ø Вміння працювати у групі, спілкуватися, бути толерантними один до одного ( слайд 14). Створення атмосфери змагання.

Добре організована робота з конструктором ЛЕГО має великий виховний потенціал: допомагає виробляти певні якості особистості – посидючість, терпіння, взаємоповагу, охайність. Все це разом узяте і дозволяє активізувати мислення, формувати стійкий інтерес до організованості (слайд 15)

Для розвитку освіти був організований благодійний фонд « Лего Фундейшн», який входить до складу компанії LEGO Group. І  починаючи з 2010 р між МОН і цим фондом був розпочатий спільний проект « Сприяння освіті», у який були залучені заклади дошкільної освіти (слайд16).

Мета проекту: надихати та розвивати творців майбутнього.

Між Міністерством освіти і науки України та Лего Фундейшн був підписаний меморандум про взаєморозуміння (слайд 17).

 Цей документ передбачає, що « Лего Фундейшн» безкоштовно забезпечить наборами усі перші класи (близько 17 тис. шкіл з усієї України) протягом 2018-2019 року. Також компанія допоможе педагогам опанувати методики для ефективного використання конструкторів у навчанні. Тож наші перші класи отримали набори « Шість цеглинок» для кожного учня та по одному набору «Lego Play Box» на кожен такий клас (слайди 18-19).

Під час навчання найпоширенішим є використання методики « Шість цеглинок» - це практичний інструмент, який дає змогу реалізувати ігрові та діяльнісні методи навчання у початковій школі (слайд 20).

Це ігри-завдання з набором із 6 цеглинок. Кожна гра-завдання – це цілий комплекс не лише для розвитку мислення, мовлення, уваги, а й механізм розвитку оперативної  пам'яті, самоконтролю та ментальної гнучкості, що вкрай необхідні для навчання у школі та протягом життя.

Проблемне  питання для батьків (слайд21):

-         Скільки варіантів з'єднань у двох цеглинок? (Відповіді батьків)

2. Практична частина заняття.

1) Руханка «Дивись, слухай і повторюй»

Вчителька руками торкається до певних частин тіла і одночасно вголос їх називає. Наприклад,  голова, вуха, ніс, коліна. І раптом називає колір цеглинки. Треба швиденько відшукати відповідну цеглинку і підняти її вгору і покласти на голову, ліве вухо, ніс, праве коліно. Далі завдання ускладнюється. Вчитель показує одні рухи, а називає інші. Батьки повинні повторювати ті, що називаємо, а не показуємо.


2)    Використання «Лего 6 цеглинок »  в українській мові.

Гра « Склади звукову модель слова»

-Позначимо голосний звук- вертикальна цеглинка; приголосний звук – горизонтальна цеглинка.

-Викладіть за допомогою цеглинок слово «море».

-Які ще слова підходять під цю модель? Батьки називають приклади.

   Гра « Відтвори звуки»

        - Позначимо голосний звук – 1 плескання,    приголосний – стукіт ногою.

         Вчитель озвучує слово «парта», а батьки викладають за допомогою                                       цеглинок. Придумайте свій приклад та озвучить його, а інші учасники викладають  це слово на парті.

Викладіть з цеглинок будь – яку букву. А тепер придумайте слова, які розпочинаються з цих букв.


3) Творча робота в групах на уроці                

  Я досліджую світ.

         Складання речення або текстів за 5 хвилин, використовуючи   кольорові цеглинки.

Зразок: Сміється сонце, світить, сяє!

           Стрічає сонечко сосна.

      1 група – червона цеглинка (буква Ч).

      2 група - жовта цеглинка (буква Ж).

      3 група – зелена  цеглинка (буква З).

      4 група – синя цеглинка (буква С).

Презентація текстів або речень, складених батьками.

4)   Математика з технологією «Шість цеглинок». Презентація «Математика з ЛЕГО». Режим доступу:

https://drive.google.com/open?id=1nrE7SQxSlXuTzMTft55mGw2tYJBlL5au

   (слайд 1).

·        Розв'язування прикладів на основі складу числа (слайд 2-5).

·        Розв’язування прикладів на 2 дії до теми «Транспорт» (слайд 6-11).

·        Розв'язування  віршованих задач ( слайди 12-15).

 

   ΙІІ. Заключна частина.

 Рефлексія. Підсумки заняття (слайд 16).

Чи справдились ваші сподівання? Покажіть , використовуючи цеглинки, яку вийшла наша зустріч?

 З         загадкова,…

У        успішна, …

С        сенсаційна, …

Т        творча,...

Р        розумна,

І         інформаційна, …

Ч        чудова,

  

Список використаних джерел:

 

1.     Методичний посібник « Шість цеглинок в освітньому просторі школи». Упорядник О. Рома. К. 2018.-32с.

2.     Методичний посібник «Гра по-новому, навчання по-іншому». Упорядник О. Рома. К.- 2018.-44с.

3.     Відео О.Шуляк, О Черевична « Гра по-новому, навчання по-іншому з шістьма цеглинками

https://www.youtube.com/watch?v=hnNiP8I2D4Y

4.     25 фактів про Лего

http://cikavi-faktu.pp.ua/2120-25-faktv-pro-lego.html

 

 

 

 

Немає коментарів:

Дописати коментар