Методика «Шість цеглинок». Технологія навчання
Мета: ознайомити батьків майбутніх першокласників з різноманітністю
методів та форм роботи з LEGO; сприяти розвитку вміння практично застосовувати безмежний
світ цеглинок LEGO; створити умови для розвитку
творчих здібностей під час навчання «по – новому».
Завдання:
ü створювати умови для ефективної роботи та співпраці з
батькам;
ü знайомити батьків з різними прийомами роботи за
технологією;
ü сприяти розвитку творчого підходу у роботі з дітьми;
ü підвищувати рівень компетентності батьків у питаннях роботи НУШ;
Обладнання.
ü Презентація;
ü набори цеглинок;
ü ручки, олівці, папір;
ü набір «Lego Play
Box».
Хід
заняття
І. Вступна частина.
1. Привітання
батьків та знайомство. Коло вітання.
Утворюємо коло. Всі учасники обирають по
одній цеглинці будь-якого
кольору, який відповідає настрою батьків.
-
Поясніть
чому ви обрали саме цей колір цеглинки?
Руханка «Конвеєр
настрою».
А тепер обміняємось своїм настроєм з сусідом.
- Витягніть вперед
праву руку – кладемо на долоню цеглинку.
На «раз»- правою рукою беремо цеглинку, на «два»-передаємо сусідові зліва (за
годинниковою стрілкою).
Вірш
Кладу на праву руку
Сьогодні не зіб’юсь
Долонькою накрию,
І з другом поділюсь.
Рухи мають виконуватися злагоджено і одночасно
усіма учасниками. Спочатку рахунок ведемо у повільному темпі, потім у
швидшому темпі.
Проблемне питання.
Як ви гадаєте, якою
буде сьогодні наша зустріч?
З
загадкова,…
У успішна, …
С сенсаційна, …
Т творча,...
Р розумна, …
І інформаційна, …
Ч чудова, …
ІІ. Основна частина.
Ознайомлення з технологією « Шість
цеглинок»
1. Теоретична
частина (розповідь вчителя з використанням презентації «Гра по-новому,
навчання по-іншому в освітньому просторі НУШ». Режим доступу:
https://drive.google.com/file/d/1gHOdKrMR7r5JhkTXjZ4YaekBoEqARxPK/view?usp=sharing
ЛЕГО – одна з відомих
і поширених на сьогодні педагогічних систем, що використовує моделі
реального світу і предметно-ігрове середовище навчання та розвитку
дитини. Основним принципом навчання є принцип «Навчання через дію» — діти
отримують знання в процесі побудови та дослідження моделей з конструктора (слайд 1).
Компанія LEGO Group з перекладу данської мови « leg» і «godt» означає «грати
добре» або «захоплююча гра» (слайд 2).
-Тож чому ЛЕГО? (проблемне запитання)
- Основним видом
діяльності молодших школярів є гра. Робота з конструктором ЛЕГО дозволяє учням
у формі пізнавальної гри дізнатися багато важливих ідей і розвинути необхідні в
подальшому житті навички (слайд 3).
Відомо, що мислення
дитини відрізняється від дорослого. В дитинстві переважає предметно-дійове
мислення — завдання здійснюється шляхом реального маніпулювання предметами,
випробуванням властивостей об’єктів. Потім у дитини розвивається наочно-образне
мислення пов’язане з оперуванням образами, коли людина, вирішуючи завдання,
аналізує, порівнює, узагальнює різні образи, уявлення про явища і предмети.
Пізнаючи об’єкт, дитині зовсім не обов’язково торкатися його руками, але їй
необхідно чітко сприймати і наочно уявляти цей об’єкт. Конструктор ЛЕГО
допомагає розвивати саме ці типи мислення.
Основні переваги
конструктора ЛЕГО: (слайд 4)
·
Багатофункціональність.
·
Сучасні
технічні та естетичні характеристики.
·
Використання
ЛЕГО в різних навчальних та виховних цілях.
·
Великий
діапазон можливостей.
Особливості
конструктора ЛЕГО - дозволяє дітям втілити найрізноманітніші проекти,
працюючи за своїм задумом і в своєму темпі, самостійно вирішуючи поставлену
задачу, бачити продукт своєї діяльності, змінювати і вдосконалювати.
Історична
довідка
Історія ЛЕГО почалася
в Данії, місто Біллунд (слайд 5).
Засновник компанії ЛЕГО – підприємець Оле Кірк
Крістіансен (слайд 6).
Одного разу тесля зробив для свого сина звичайну
дерев’яну іграшку (слайд 7).
Це була качка.
Спробуйте за
допомогою цеглинок зробити качку.
-
Покажіть
свої качки, подивіться які вони різні.
Конструктор Лего дозволяє кожній
дитині проявляти творчість, креативність.
Поклавши початок сімейного бізнесу в 1932
році, дідусь теперішнього Глави LEGO Group не думав, що дитячі забави будуть приносити його
нащадкам величезні доходи. Спочатку компанія робила дерев’яні іграшки,
прасувальні дошки. Бренд LEGO є сьогодні найвідомішим у світі іграшок.
За допомогою конструктора ЛЕГО вирішуються
завдання освітньої діяльності початкової школи за наступними напрямками:
Ø Розвиток дрібної моторики рук, який стимулює в
майбутньому загально мовленнєвий розвиток і розумові здібності (слайд 8).
Ø Навчання правильному і швидкому орієнтуванню в просторі ( слайд 9).
Ø Ознайомлення з математичними поняттями, розв’язування
математичних та логічних задач (слайд
10).
Ø Розширення уявлень про навколишній світ, архітектуру,
транспорт, ландшафт (слайд 11).
Ø Розвиток уваги, пам’яті, творчого мислення (слайд 12).
Ø Формування навички діалогічного мовлення, розширення
словникового запасу (слайд 13).
Ø Вміння працювати у групі, спілкуватися, бути толерантними
один до одного ( слайд 14). Створення
атмосфери змагання.
Добре організована
робота з конструктором ЛЕГО має великий виховний потенціал: допомагає виробляти
певні якості особистості – посидючість, терпіння, взаємоповагу, охайність. Все
це разом узяте і дозволяє активізувати мислення, формувати стійкий інтерес до
організованості (слайд 15)
Для розвитку освіти
був організований благодійний фонд « Лего Фундейшн», який входить до складу
компанії LEGO Group. І починаючи з 2010 р між МОН і цим
фондом був розпочатий спільний проект « Сприяння освіті», у який були залучені
заклади дошкільної освіти (слайд16).
Мета проекту: надихати та розвивати творців майбутнього.
Між Міністерством
освіти і науки України та Лего Фундейшн був підписаний меморандум про
взаєморозуміння (слайд 17).
Цей документ передбачає, що « Лего Фундейшн»
безкоштовно забезпечить наборами усі перші класи (близько 17 тис. шкіл з усієї
України) протягом 2018-2019 року. Також компанія допоможе педагогам опанувати
методики для ефективного використання конструкторів у навчанні. Тож наші перші
класи отримали набори « Шість цеглинок» для кожного учня та по одному набору
«Lego Play Box» на кожен такий клас (слайди
18-19).
Під час навчання
найпоширенішим є використання методики « Шість цеглинок» - це практичний
інструмент, який дає змогу реалізувати ігрові та діяльнісні методи навчання у
початковій школі (слайд 20).
Це ігри-завдання з
набором із 6 цеглинок. Кожна гра-завдання – це цілий комплекс не лише для
розвитку мислення, мовлення, уваги, а й механізм розвитку оперативної пам'яті, самоконтролю та ментальної
гнучкості, що вкрай необхідні для навчання у школі та протягом життя.
Проблемне питання для батьків (слайд21):
-
Скільки
варіантів з'єднань у двох цеглинок? (Відповіді батьків)
2.
Практична частина заняття.
1) Руханка
«Дивись, слухай і повторюй»
Вчителька руками торкається до певних частин тіла і одночасно вголос їх називає. Наприклад, голова, вуха, ніс, коліна. І раптом називає колір цеглинки. Треба швиденько відшукати відповідну цеглинку і підняти її вгору і покласти на голову, ліве вухо, ніс, праве коліно. Далі завдання ускладнюється. Вчитель показує одні рухи, а називає інші. Батьки повинні повторювати ті, що називаємо, а не показуємо.
2) Використання
«Лего 6 цеглинок » в українській мові.
Гра « Склади звукову модель
слова»
-Позначимо
голосний звук- вертикальна цеглинка; приголосний звук – горизонтальна цеглинка.
-Викладіть за допомогою цеглинок слово «море».
-Які ще слова підходять під цю модель? Батьки називають
приклади.
Гра «
Відтвори звуки»
- Позначимо голосний звук – 1
плескання, приголосний – стукіт ногою.
Вчитель
озвучує слово «парта», а батьки викладають за допомогою
цеглинок. Придумайте свій приклад та озвучить його, а інші учасники
викладають це слово на парті.
Викладіть з цеглинок будь – яку букву. А тепер придумайте
слова, які розпочинаються з цих букв.
3) Творча робота в групах на уроці
Я досліджую світ.
Складання речення або текстів за 5
хвилин, використовуючи кольорові
цеглинки.
Зразок: Сміється сонце, світить, сяє!
Стрічає сонечко сосна.
1 група – червона цеглинка (буква Ч).
2 група - жовта цеглинка (буква Ж).
3 група –
зелена цеглинка (буква З).
4 група –
синя цеглинка (буква С).
Презентація текстів
або речень, складених батьками.
4) Математика з технологією «Шість
цеглинок». Презентація
«Математика з ЛЕГО». Режим доступу:
https://drive.google.com/open?id=1nrE7SQxSlXuTzMTft55mGw2tYJBlL5au
(слайд 1).
·
Розв'язування
прикладів на основі складу числа (слайд
2-5).
·
Розв’язування
прикладів на 2 дії до теми «Транспорт» (слайд
6-11).
·
Розв'язування віршованих задач ( слайди 12-15).
ΙІІ. Заключна частина.
Рефлексія. Підсумки заняття (слайд
16).
Чи справдились ваші сподівання? Покажіть , використовуючи цеглинки, яку вийшла
наша зустріч?
З загадкова,…
У успішна, …
С сенсаційна, …
Т творча,...
Р розумна, …
І інформаційна, …
Ч чудова, …
Список використаних
джерел:
1.
Методичний
посібник « Шість цеглинок в освітньому просторі школи». Упорядник О. Рома. К.
2018.-32с.
2.
Методичний
посібник «Гра по-новому, навчання по-іншому». Упорядник О. Рома. К.- 2018.-44с.
3.
Відео
О.Шуляк, О Черевична « Гра по-новому, навчання по-іншому з шістьма цеглинками
https://www.youtube.com/watch?v=hnNiP8I2D4Y
4.
25
фактів про Лего
http://cikavi-faktu.pp.ua/2120-25-faktv-pro-lego.html
Немає коментарів:
Дописати коментар