Панат Марина Вікторівна
Дата народження:
08.04.1979р.
У 2006 році закінчила Кам’янець –
Подільський державний педагогічний університет за спеціальністю «Початкове
навчання»
Посада:
вчитель початкових класів, класовод 4 класу
Категорія:
перша
Педагогічний
стаж роботи: 20 років
Курси підвищення кваліфікації пройшла в 2023 році.
Проблема,
над якою працюю: розвиток творчих здібностей молодших
школярів засобами навчально – ігрової діяльності.
Творчі здібності формуються протягом усього життя. Але найсприятливішим
періодом для розвитку творчості є молодший шкільний вік, в якому активно
розвиваються уява, фантазування, творче мислення, допитливість, уміння
спостерігати, порівнювати, критично і справедливо оцінювати діяльність.
Після закінчення
університету на педагогічній ниві мені довелося працювати на посаді
педагога-організатора в Черчецькій ЗОШ І-ІІІ ступенів. Мені подобалося складати
сценарії, готувати свята та конкурси. Я намагалася творчо підходити до завдань.
З 2016 року працюю вчителем
початкових класів в Нігинській гімназії, класний керівник
4 класу.
В класі навчається 12 учнів.
Моє життєве
кредо:
«Цінуй те, що маєш, але не зупиняйся на досягнутому».
Мої
досягнення:
Конкурс «Хмельниччина на шляхах реформування». Посібник: «Словникова
країна».
Посібник складено відповідно Програми Нової української
школи та нового Держстандарту початкової
освіти . Він містить систему завдань та вправ для якісного вивчення словникових слів молодшими
школярами. Наведені завдання мають
навчальний та розвивальний характер і допоможуть учням легко запам'ятати словникові слова. Посібник містить групи
словникових слів, тлумачний словничок,
ігри та вправи на розвиток уваги, пам‘яті та мислення, вірші, загадки,
скоромовки, крилаті вислови, словникові
диктанти спрямовані допомогти учителям правильно та цікаво вивчати з учнями словникові слова.
Картки, які містяться в посібнику,
використовуються для фронтальної, групової роботи на уроках, для стіни
слів.
Посібник призначений для учителів початкових класів на
допомогу в практичній діяльності на
уроках української мови та літературного читання.
За своє педагогічне кредо взяла такі слова:
«Учитись
нелегко, а вчити ще важче,
Та
не повинен зупинятись ти,
Коли
ти учням віддаєш усе найкраще,
То
й сам сягнеш нової висоти»
Працюю над проблемою:
«Розвиток творчих здібностей школярів засобами навчально – ігрової діяльності».
Кожна дитина по-своєму неповторна. Вона
приходить у цей світ, щоб творити своє життя, знайти себе: хтось здібний до
музики, образотворчого мистецтва, хтось до математики, хтось пише вірші.
Скільки дітей – стільки й здібностей, які залежать від психолого –
фізіологічних особливостей людини, соціального оточення, сім’ї та школи. Тому
завданням вчителя є – побачити здібності дитини та докласти усіх зусиль для їх
розвитку. Адже здібності дитини розвиваються в процесі діяльності.
Тому види творчих
завдань надзвичайно різноманітні.
Готуючись до уроку, продумую свій урок так, щоб зацікавити учнів.
Навчання молодших школярів має бути цікавим, радісним, але водночас повинно
забезпечувати глибоке засвоєння навчального матеріалу. Завдання яке
стоїть перед вчителем не лише навчити, а пробудити в дітей:
- пізнавальний інтерес;
- емоційне задоволення;
- радість від отриманих
знань;
- процес засвоєння
знань.
Організовуючи роботу учнів на уроці враховую їх
психологічні особливості: сприймання, пам’ять, мислення, увагу , які
відіграють важливу роль у процесі засвоєння знань.
Наприклад:
На уроках літературного
читання використовую стратегії, які значною
мірою стимулюють розвиток творчих здібностей дітей. Зокрема, літературні ігри,
кросворди, складання віршів, скоромовок, загадок, а також анаграми, вікторини.
Найпоширеніші завдання – на відтворення прочитаного,
вибіркове читання, пошук, аналіз, порівняння, виділення головного, доведення,
знаходження взаємозв’язків між причиною і наслідком.
Кожний з наведених видів завдань,
зрозуміло, має чимало варіантів формулювань і може бути використаний для роботи
над текстом будь-якого жанру. Треба лише правильно врахувати рівень
підготовленості дітей.
Розвиток творчих здібностей на уроках мови – це здебільшого різноманітні
вправи. Поєднуючись з іншими методами навчання (аналізом висловлювань, творчими
роботами).
Для тренувальних вправ і
перевірки засвоєного особливо корисні картки із завданнями. За їх допомогою
можна практикувати вправи на визначення кількості складів у слові, слів у
реченні, розпізнавання орфограм, частин мови тощо.
На уроках математики – під час
формування умінь і навичок виконання обчислювальних операцій, розв’язування
задач, рівнянь, засвоєння геометричного матеріалу. Для вдосконалення обчислювальних навичок намагаюся добирати цікавий і
пов'язаний із життям матеріал, що спрямований на формування життєвих
компетенцій учнів, а саме :
- дидактичні і сюжетні ігри;
- задачі у віршах;
- задачі-жарти;
- ігрові та цікаві ситуації.
Готуючись
до уроків я досліджую світ, ставлю собі за мету – пробудити зацікавленість
учнів до пізнання природи і самого себе.
На уроках робота учнів
різноманітна і за змістом, і за формою. Діти можуть самостійно опрацьовувати
нові статті за підручником, відповідати на запитання, малювати схеми, працювати з календарем природи тощо.
Таким чином, названі вище форми роботи необхідні для успішного застосування
на уроках.
Дитина на уроці: вчиться виражати свої думки, приймати рішення, шукає
варіанти рішення проблеми, вчиться креативно мислити, самостійно обирає шлях.
Застосовую інтерактивні
методи навчання:
«Робота в парах». Учні працюють в
парах, виконуючи завдання. Парна робота вимагає обміну думками і дозволяє
швидко виконати вправи. Після цього один з партнерів доповідає перед класом про
результати.
Вправа «Мікрофон». Це різновид великого кола. Учні швидко по черзі висловлюються з приводу
проблеми, передаючи один одному уявний "мікрофон".
«Мозкова атака» Загальновідома технологія, суть якої полягає в тому, що всі учні по
черзі висловлюють абсолютно всі, навіть алогічні думки з приводу проблеми.
Висловлене не критикується і не обговорюється до закінчення висловлювань.
«Асоціативний кущ». Вчитель визначає тему, над якою буде проводитись робота, а учні згадують
все, що виникає в їхні пам’яті з цієї теми.
«Робота в групах». Клас
поділено на групи. Кожна група готує завдання. Відводиться певний час. По
закінченню часу «спікери» груп доповідають про виконану роботу. У разі потреби
учні доповнюють відповіді.
«Кубування». Цей підхід
передбачає використання кубика із написами на кожному його боці вказівками щодо
напряму мислення та письма.
«Сенкан». Вільний вірш
без рими, який складається з п’яти рядків.
“Ранкова зустріч”. Ранкові зустрічі мають 4 основних
компоненти: вітання, групове заняття, обмін інформацією, щоденні новини. Проводяться для того, щоб створити позитивну атмосферу в
учнівському колективі на весь день перебування в школі.
За допомогою
інтерактивних методів діти вчаться:
· Формувати власну думку
· Аргументувати і дискутувати
· Розвивати навички індивідуальної роботи
· Доводити свою точку зору
·
Слухати іншу людину.
Участь у шкільних
методичних тижнях.
Математика. Урок – гра «Математичний супермаркет».
Методична робота. Участь у шкільних методичних об’єднаннях
вчителів початкових класів.
Відповідно
до заяви батьків та ІРЦ висновків, відкрито інклюзію для учня 4 класу Голуба
Іллі. Учень потребує допомоги та контролю з боку вчителя.
Моніторинг знань.
Ілля має низький рівень успішності. Читає складами, прослуханий текст може переказати окремими
епізодами. Пише з великою кількістю помилок. З математики виконує прості
завдання з допомогою асистента вчителя. Самостійно не працює. Інтерес до навчання нестійкий.
Як
класний керівник приділяю багато уваги формуванню та розвитку колективу.
Виховна робота має не менше значення, ніж навчальна діяльність. Діти з великим
задоволенням беруть участь у позакласних заходах. Основні напрямки виховної роботи: формування
учнівського колективу, взаєморозуміння, співпраця вчитель – батьки, патріотизм,
толерантність, розвиток особистості, творчий підхід.
Учні класу є учасниками інженерного тижня.
Учительська доля… Це доля особлива, бо вона довірила мені найцінніше у
житті – дітей, яких треба навчати любові, справедливості, честі.
Мені
цікаво з моїми учнями радіти, інколи засмучуватися разом з ними, давати поради.
Люблю свою
школу – цей світ дитинства і надій, де не гасне ні на мить натхненний пошук
розуму і добра.
Немає коментарів:
Дописати коментар